Aquesta web fa servir galetes que fan la navegació molt més fàcil.
'VIU LA HISTÒRIA - CA N'OLIVER'
- Educació Infantil - Cicle Inicial - Cicle Mitjà - Cicle Superior - ESO -
Un viatge per la història antiga, explorant el món a través de l'arqueologia i el lleure educatiu!
Objectius Conèixer com vivien els ibers a l'antiguitat.
Aprendre sobre la història antiga a través del joc i l'arqueologia.
Continguts específics Món iber: Períodes què treballem: l’edat dels metalls i antiguitat.
Programa COLÒNIES:

 

PRIMER DIA 

MATÍ 

GRUPS 

MATÍ 

Arribada a la casa instal·lació habitacions, presentació monitors  

Joc de descoberta 

Instal·lació als dormitoris 

13-14:30h. 

DINAR (a la casa o de carmanyola) 

14:30-15h. 

Temps lliure amb monitors 

15-17h. 

La socialització: demostració com es feia el foc 

Fem Foc? 

17-17:30h. 

BERENAR 

17:30-19h. 

Els primers agricultors: la molta dels cereals 

Cuinem? 

19-20h. 

Temps lliure amb mestres 

20-21h. 

SOPAR 

21-23h. 

Joc de nit 

23h. 

Anar a dormir. Bona nit!

 

SEGON DIA 

HORARIS 

GRUPS 

09-10h.  

ESMORZAR 

10-13h. 

Fem un mosaic 

13-14:30h. 

DINAR 

14:30h. 

Temps lliure amb monitors 

15-17h. 

Excursió a: 

Jaciment històric de Mas Castellar 

O activitat/taller els secrets dels ibers (escriptura) i els primers artesans: fem una llàntia 

17-17:30h. 

BERENAR 

17:30-19h. 

Activitat al jaciment o a la casa: fem de paletes ibers 

19-20:15h. 

Lliure/dutxes 

20:15h. 

SOPAR 

21:30h. 

Joc de nit 

23h. 

Anar a dormir. Bona nit! 

 

TERCER DIA 

HORARI 

GRUPS 

09-10h.  

Esmorzar i treure motxilles dels dormitoris 

10-13h. 

Fem un amulet 

Sortim de cacera 

13-14:30h. 

DINAR 

Altres activitats
ACTIVITATS QUE ES PODEN FER DURANT L'ESTADA A LA CASA:

Fem foc?: Descobrim com s’encenia el foc a la Prehistòria. A partir de 5è de primària els alumnes 
també poden provar de fer foc seguint les tècniques explicades (taller minin 1h)

Els primers artesans: 

-La ceràmica: Fem una llàntia. Seguint un dels mètodes explicats cada alumne es fa la seva llàntia de ceràmica i la decora amb tècniques prehistòriques.
-Fem un mosaic: els Indiketes establiren relacions comercials amb els grecs d’Empúries i Roses. Farem un mosaic amb petites tessel·les com els artistes grecs.
-Fem un amulet: fem un amulet que servia per guarnir-se, però també s’utilitzaven en el món màgic i misteriós com a símbol de poder. 
-El teixit prehistòric: treballem amb un teler per confeccionar un teixit. Els primers agricultors: Cada alumne haurà de fer farina, sobre un molí de pedra.

Cuinem?: Elaborem i courem les nostres galetes seguint el mateix procés que els nostres avantpassats.

Som escribes: aprenem l’alfabet ibèric i la importància de la comunicació. Escriurem com els ibers.

Sortim de cacera: Els ibers també caçaven. Reproduïm una cacera antiga.
 
Com vivien abans: Fem de paletes!: amb els materials i tècniques de l’època construirem part d’una casa.

Pintem?: Les pintures rupestres: ens endinsem a la foscor de la “cova” i per una estona ens convertirem en artistes prehistòrics del paleolític o de l’edat del ferro.

Som arqueòlegs: Reproduïm una excavació arqueològica i classifiquem els materials que trobem segons els materials.

El laboratori arqueològic: després de l’excavació hi ha la feina del rentat i estudi de les restes trobades. Aprendrem a fer la reconstrucció mediambiental perquè les restes ens parlen!.

Excursió al jaciment ibèric de Mas Castellar. Visitem les restes del jaciment ibèric de Mas Castellar-Pontós, per observar l’evolució d’un poblat i diferents tècniques constructives.