Aquesta web fa servir galetes que fan la navegació molt més fàcil.
'PROPOSTA ACTIVITATS DE PREHISTÒRIA - CA N'OLIVER'
- Educació Infantil - Cicle Inicial - Cicle Mitjà - Cicle Superior - ESO -
Recull d''activitats destinades a treballar la prehistòria a través de l''arqueologia i el lleure educatiu. Les activitats a realitzar son diverses i es poden dissenyar segons el objectius de cada grup.
Objectius Conèixer les característiques i les formes de vida de la prehistòria. 
Explorar amb diferents recursos i materials típics de la prehistòria. 
Continguts específics
Activitats que realitzareu:

1. Construcció d’un campament prehistòric
2. Els hàbitats: fem tovots
3. Sortim de cacera
4. Pintures prehistòriques
a. Fem una llàntia
b. Pintem
5. Fem una eina
6. Fem foc? (demostració de les tècniques de fer foc prehistòriques)
7. Fem reproduccions prehistòriques
8. Gimcana prehistòrica, jocs de nit

Aquesta activitat s'adapta a les edats i cursos dels infants i/o joves.
Programa
COLÒNIES

 

PRIMER DIA 

HORARIS 

GRUP 1 

GRUP 2 

Matí 

Arribada a la casa i instal·lació, presentació de l’equip i de les activitats Joc de descoberta de la casa i de l’entorn 

12:30 – 13h. 

Instal·lació a les habitacions 

13 – 14:30h. 

DINAR 

14:30h. - 15h. 

Temps lliure amb monitors 

15 – 17h.  

Construïm un campament prehistòric 

Fem Foc? 

17 – 17:30h. 

BERENAR 

17:30 – 19:30h. 

Les pintures prehistòriques: Pintem? 

Els 1rs artesans: fem una llàntia? 

19:30 – 20h. 

Lliure/dutxes 

20 – 21h. 

SOPAR 

21 – 21:30h. 

Temps lliure amb monitors 

21:30 – 23h. 

Joc de nit 

23h.  

ANAR A DORMIR. Bona nit! 

 

SEGON DIA 

HORARIS 

Grup 1 

Grup 2 

09-10h. 

ESMORZAR 

10-11h.  

Fem reproduccions històriques 

11-13h.  

Fem una eina prehistòrica 

13-14:30h. 

DINAR 

14:30-15h. 

Temps lliure amb monitors 

15-17h.  

Gimcana prehistòrica 

17-17:30h. 

BERENAR 

17:30-19:30h. 

Els hàbitats 

Fem tovots 

19:30-20h. 

Lliure/dutxes 

20-21h. 

SOPAR 

21-21:30h. 

Temps lliure amb monitors 

21:30-23h. 

Joc de nit 

23h. 

ANAR A DORMIR. Bona nit! 




TERCER DIA 

HORARIS 

Grup 1 

Grup 2 

09-10h. 

ESMORZAR i treure motxilles dels dormitoris 

10-12h. 

Sortim de cacera al bosc 

12-13h. 

Desmuntem el campament 

13h. 

DINAR 

 

Comiat i tornada a l’escola 

Altres activitats ACTIVITATS A REALITZAR DURANT L'ESTADA: 

*Tallers de Prehistòria persi hi ha algun altre que us interessi: Períodes què treballem: paleolític, neolític i inici de l’edat dels metalls.

Construcció d’un campament prehistòric: en petits grups, aprenem l’evolució del’hàbitat i les diferents tècniques i materials per aixoplugar-se.

Fem eines: manipulem d’eines i tecnologies prehistòriques, els minerals que utilitzaveni tot seguit ens fem una eina.

Fem foc?: descobrim com s'encenia el foc a la prehistòria.

Fem reproduccions: Fem una reproducció/gravat com els restauradors dels museus més important.

El món megalític: per tot el territori trobem dòlmens i menhirs, clars exemples de les construccions megalítiques, alhora descobrirem els rituals funeraris associats.
   - Els rituals funeraris: com es feien els rituals, què és l’aixovar, com s’enterraven els morts i què podem conèixer amb les restes.
   - Fem un dolmen: què és un megàlit, les matèries primeres utilitzades, la importància del treball en equip. L’alumne realitza un megàlit a petita escala.

Els primers artesans: La ceràmica: a partir de l’observació i manipulació de reproduccions d’objectes ceràmics l’alumne realitza una peça seguint un dels mètodes explicat.

Pintem?: Les pintures rupestres: ens endinsem a la foscor de la “cova” i per una estona ens convertirem en artistes prehistòrics a la llum de la nostra llàntia.

La cacera: què menjaven ? com caçaven a la prehistòria?
- Sortim de cacera: amb la pràctica els alumnes coneixen diferents eines itècniques que utilitzaven els nostres avantpassats quan anaven de cacera.
- Seguim el rastre: els alumnes hauran de reproduir una cacera prehistòrica seguintles petjades irastres dels animals.

El teixit prehistòric: treballem amb un teler per confeccionar un braçalet o cinturó.

Fem un amulet: fem un amulet que servia per guarnir-se, però també s’utilitzaven en elmón màgic i misteriós com a símbol de poder.

Som arqueòlegs: Reproduïmuna excavació arqueològica i classifiquem els materialsque trobem segons els materials.