938 149 542 | info@descoberta.cat

Categories: Activitat de dia

La verema

Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, Educació infantil

La verema és una de les tradicions més arrelades a la nostra terra. Aquesta sortida escolar, adreçada a tots els cicles d’Infantil i Primària, està pensada perquè l’alumnat visqui de primera mà aquest procés tan característic del paisatge agrícola del Penedès.


L’alumnat visitarà les vinyes d’en Josep, on aprendrà les parts del cep i descobrirà d’on surt el raïm. A través de racons d’activitat i observació directa a les vinyes, descobrirà el cicle de la vinya i tots els processos associats a la verema, fins a arribar al moment més esperat: fer most amb una bona trepitjada. La proposta és vivencial i participativa, i combina exploració, experimentació i una visita animada al celler.


Aquesta activitat només es pot realitzar en temporada de tardor, coincidint amb el període de la verema.

Sol·licitar disponibilitat
Granja i vida al camp, Tradició

Competències i metodologia

Coneixement del cicle de la vinya i del paisatge agrícola
Observació directa i identificació d’elements naturals
Comprensió de processos de transformació (raïm–most–vi)
Treball cooperatiu i participació activa
Valoració de les tradicions i del món rural

Racons d’activitat, observació directa a les vinyes i visita animada al celler, amb dinàmiques adaptades a cada etapa educativa, des d’Infantil fins a Cicle Superior.

Programa

10.00 h · Arribada i presentació
10.30 h · Esmorzar
11.00 h · Inici de l’activitat per racons*
13.30 h · Dinar
14.30 h · Visita al celler amb l’avi o l’àvia de la casa (animació)
16.00 h · Tornada a l’escola

*Racons:
Racó 1 · Passejada per les vinyes
Racó 2 · Trepitjada + ludoteca vínicola
**Horaris adaptables segons arribada i sortida

€ Preus

A consultar

Inclou

Material de l’activitat
Monitors matí i tarda
Estada a la casa
Treball previ a l’escola
Dossier per mestres

0
    Cases de colònies i activitats
    La teva llista està buidaTornar al llistat de cases